Sunday, June 1, 2008

Cuti 4 Hari di Labuan...Seronok ke??? Ep. 2

orait..skang nak cite ape yg aku wat hari Sabtu and Ahad..

SABTU

Macam biasa..azam mesti nak joging tp xberjaya..kecundang di atas katil jua...ok xpe..aku, mat noq n azorie (bukan nama sebenar) arini da berazam nak sentap nasik lemak kt KFC..kan KFC da ade breakfast meal skang..so dlm kul 10am kami pon pergi...tp alangkah malangnya da abes..maka kami dgn agak down nye pergila ke Kedai Kopi Nan..kt ctu ade gak nasi lemak..n menu yg spesel gak adalah mee rojak!superb!! (mcm biasa lupe nak amek gamba..kalo tak leh share kat korang semua...)abes je mkn, aku blk umah..no way ke opis..udah2 la tu..haha..tp smpai kt umah..aku wat keje gak..huhuhu..nak wat cane..kampeni da bg laptop,so expected to do extra la kot..smbil wat keje..aku selang2 ngan men PSP aku.. smpaila ke petang..n for a surprise..arini aku g joging!!!!dlm kul 5.30pm aku n azorie pon g joging..dptla 3 round tp x full sgt sbb ade jalan ada lari..tp yg plg bestnye lepas joging trus g mkn..ehehehe..sia2 je..setibenye mlm,aku agak kebusanan sbb orang len xde..sorg blk kl,2 orang g Limbang..alaaaa...tau2 da pukul 10-11pm..mata pon da ngantuk..tp hobi aku mcm biasa..b4 tdo mesti borak2 ngan awek terchinta...kah3

AHAD

Hari ni aku n azorie berazam nak tibai nasik lemak KFC lagi..so kami pon grak awl..dlm kul 8am..setibenye di sana..kami dikejutkan dgn ketidak ada an nasik lemak..aku tanye kt bdk tu,smalam xde,arini pon xde???die trus menjawab..ikan bilis xde la bang!..erk,tergelak aku di dalam hati..wakakaka...nmpknye trus kempunan la aku...xpe,jgn putus asa..esok luse sure ada...hari ni da hari ke-4 n last cuti..aku btul2 terasa busan n boring..baju2 da di basuh, kete da di basuh, katil da di kemas..semua da wat..xkan nak siapkan keje opis kot?alaaaa..esok time keje2 leh siapkan..aku pon men PSP lagi..smpaila ptg...wakakak..then da ptg2 sket,azorie ajak aku mkn satay...sedap gak satay die di tepi pantai..(allah,lupe lagi nak amek gamba satay tu..sori...)..so begitula hari ahad aku..jap g kene amek Khair kt airport..Air Asia die smpai kul 8.20pm beserta quater pounder McD yg ku kirim dari Semenanjung..hahah..Labuan xde McD...n then b4 tdo mlm ni,sure aku borak2 ngan awek aku lg..rindu die!!!

eh2, da abes 4 hari cuti..kesimpulan? aku rase boring pada hari 3 n 4..maybe lama sgt cuti kot..n aku akn make sure kalo ade cuti yg lbey 2 hari mcm ni,aku akan cube bwk diri keluar dari Labuan..wahai pemimpin2 Labuan tolongla majukan Labuan..jgnla nak kumpul harta untuk diri sendirik je...sian Labuan ni..tlgla kami2 orang semenanjung yg agak busan ni..buatla sesuatu demi kami n rakyat Labuan..

~lama x pegi Langkawi..macam mana la skang ek?~
-MZR-

2 comments:

Nadiah Suhaidi said...

sian ko..
kalo ko baca post latest aku, sure ko jeles :P

Rezz said...

Orang Labuan dan ekspatriat rata2 selesa dgn keadaan Labuan yang sederhana dan tenang. Maka orang semenanjung haruslah terima Labuan seadanya dan jangan membanding-bandingkan dengan tempat lain. Setiap tempat ada kelebihan dan kekurangan yang tersendiri. Lihatlah kelebihan sesuatu tempat. Jangan hanya melihat kekurangannya.