Saturday, July 5, 2008

Bali oh Bali





Salam pertemuan...rasanya da lama sgt x post cite baru..agak bz di office dan kerja2 rutin. tup2 da sebulan x post. hm..lately byk sgt isu; Anwar vs Najib and kisah2 minyak yg nmpaknya semakin dilupakan..ehehe bagusla kot. Untuk kali ni, aku rase nak citekan pengalaman aku semasa ke Bali pada 6 - 9 June 2008 yg lepas.

Idea ke Bali mule timbul selepas Air Asia membuat penerbangan sulung dari Kota Kinabalu (K.K) ke Bali..saje2 cek harga...tgk2 harganya dlm RM 580 return! murah!..so ape lagi..timbula idea gile dan setelah berbincang dgn rakan2 sekufu,kami bersetuju..here we go, Bali!!!

Byk process,kene bli tiket and bagi org 1st time mcm aku ke luar negara,aku kenela buat passport! semuanya kene duit tu..tp xpela,demi Bali..aku sggup!.Bukannya ape, aku pkir2 setelah penat2 belajar dr sekolah rendah ke sekolah menengah smpaila ke universiti..semuanya aku pkir2 dlm 14tahun belajar..pnatnya!! so bile da keje ni, nila masanya utk enjoy n menikmati balik semua penat lelah aku selama ni..btul tak? lagipon aku ni xpnah g over sea.


Bali...ramai berkata khas utk tmpat honeymoon and kapel2..yes its true..ape aku leh simpulkan, tmpat tu mmg romantik, aman, segar, and bestla! rase nak pegi 2nd time lak.dari ke Pantai Kuta, Hard Rock Hotel, Denpasar, Ubud, Jimbaran, Dreamland..ah, semuanya best!



Kawan2, kalo korang ade duit, pegila ke Bali..aku mmg rase tenang and enjoy time kat sana. Kosnya dlm RM1500 ke bawah..campur hotel, makan2, pengangkutan, upah tourist guide dan sebagainya. berbaloi and korang xkan rase rugi. byk kenangan manis and indah2 time kat sana.

Bertemu di laen kali..

p/s: Gold Coast next???

5 comments:

SELERA MALAYA said...

gambar tue aje? ahaks!

abahfateh.blogspot.com

Ainul Hafiz said...

ni yang ko citer kat aku aritu. tu la, gambar tepi pantai je ke? kot2 la ade gamba ko skodeng2 ke ape2 ke.. nehehehehhehee

SELERA MALAYA said...

huh... mahu kecoh satu malaya..

zul, ada berani ka?

http://abahfateh.blogspot.com

M-Z-R said...

brani ape abahfateh?

sianla kat aku..xpnah ade chance g oseas...tu la baru skali..tp aku janji..akan byk lg tmpat2 yg aku nak g lagi!! yeah!!!

nol: gamba2 skodeng tu elokla tgk time tu je..xmanis jika dirakam..utk pengetahuan ko,aku da dpt tgk time kat sana!!hehehe

Amir Marzhuki said...

x bawak si Dia ke kesana?
:P