Friday, August 15, 2008

Hobi baru aku~~~


Bertemu kembali....rasenye da lame gler x mem'blog'.. isy2..sebulan sekali je aku blog..truk tul aku..tp xpela..janji ade bende nak update. ok, kali ni aku nak cite psl hobi baru aku..iaitu........"Lawn Ball" atau dlm bhse melayu nye "Boling Padang"...korang tau tak amende lawn ball tu?sbb ramai gak yg blur bile aku cite kat dorang...wakakaak...Office mate aku ade wat lawak..die kate lawn ball ni game orang2 tua..bos aku lg ar..die kate lawn ball ni game orang2 cacat..isy2...sian aku...ah lantak la..aku ttp minat gak..nape aku minat?

1. Game ni xlibatkan physical sgt..so okla pada aku
2. xgune byk sgt stamina...guna otak n kekuatan tgn je..so mmg okla utk size bdn aku ni...lalala
3. kat opis aku ni, smbutan lbey kurang je..so opportunity lbh luas n dpt blaja lbi sgguh2 dgn coach sbb xramai org join
4. aku xpenah join mane2 game, so this is my first golden opportunity utk menceburkan diri..kadang2 aku melawak n berkata skang ni aku da jadik atlet
5. dpt ilangkan stress di tempat keje...bukankah bersukan itu baik???hehehe

So nak dipendekkan cite, aku da training dlm 1 bulan..1 mggu 1 kali je training..so keseluruhannya dlm 4 kali je baru training..sekali training 2 jam...total 8jam training...then coach aku suh msk pertandingan lawn ball (novice) pairs...(beregu la tu...)..maka, dari 14 ogos -hari ni,aku pon terlibat laaa...Berikut adalah keputusan pertandingan tersebut...

1st match


1st set = 0-1
2nd set= 1-0
3rd set= 4-0
4th set= 3-0

Kami menang 8 - 1...yea! my first ever win in competitive match!!!

2nd match

1st set = 0-1
2nd set= 1-0
3rd set= 0-3
4th set= 1-0
5th set= 0-2
6th set= 2-0
7th set= 1-0

Overall = kami kalah 5-6..sob2...

3rd match...

.............lawan tarik diri.............so kami menang 7-0

Kesimpulan: Kami layak ke separuh akhir!...wakakaka....alhamdulillah...just wat yg terbaek..maen just nak experience since yg msk ni pon semua xpnah wakil labuan...

utk separuh akhir malam ni, kami akan bermain bersungguh2...doakan yg terbaek! malaysia boleh!


All da best!

MZR

-di mana ada kemahuan, di situ ada jalan-

5 comments:

beluncas said...

ni match ni dlm PML ke match ngn org2 luar?

M-Z-R said...

dgn orang2 lua cik jamie...satu labuan..tp orang2 yg xpnah wakil labuan...

Unknown said...

nanti kau publish gambar aku amik hari tue...

Anonymous said...

wahhh hobi yg menarek! citer lagi zulbo cmne ko men lawn ball nih.. hoho.

Ainul Hafiz said...

hobi2 aneh memang menarik! aku mo tau ape kesudahannya