Sunday, September 7, 2008

Genap Setahun ku di Labuan

3 September 2008,
Genap setahun ku di Labuan,
Pulau yg indah serta bebas cukai,
Ah, sungguh pantas masa membuai..

Genap setahun ku di Labuan,
Aku sedar akan tugas yg semakin tidak terduga,
Memperbaiki prestasi loji dan juga manusia2,
Tapi aku yakin, aku pasti boleh lakukannya..

Genap setahun ku di Labuan,
Byk tempat menarik tlah ku lawati,
Dari Kundasang, ke Kota Kinabalu hinggalah ke Bali,
Pemandangan indah yg xkan ku lupakan sehingga mati..

Genap setahun ku di Labuan,
Aku masih kekal setia dan jujur dgn si dia,
Walaupun berjauhan, namun hati ku tetap utuh padanya,
Moga2 kami akan dijodohkan hendaknya..

Genap setahun ku di Labuan,
Perutku memboroi, rambutku berkurangan,
Namun berat ku tetap maintain dek control makan,
Yang penting aku kekal ceria dan sihat pada badan.

Genap setahun ku di Labuan,
Aku temui satu ketenangan mutlak,
Tiada jem, tiada sesak,
Ke tempat kerja tidak berasak2

Genap setahun ku di Labuan,
Aku terus menghitung masa hadapan,
Aku berharap aku punyai kekuatan,
Bahgiakan dan ceriakan hidupku selalu ya Tuhan........


Sekian,
Zulboz yg jauh nun di Labuan


p/s: Xsabar tggu 16 Sept. 08.....nak tgk definasi demokrasi baru yg dicipta oleh Anwar Ibrahim...
Lompat si katak lompat...demokrasi sgtla tu...hm...

6 comments:

Ainul Hafiz said...

words well done. dulu masa aku dgn team lama, duk tunggu2 gak peluang gi labuan, skrg ni mcm dah takda can je. haih!

M-Z-R said...

hahaha..brape kali padam tu baru dpt ayat yg ok..kadang2 mcm xmasuk je yg penting hujung die same..wakkka

air asia KL-LBN-KL murah..kalau cepat dpt dlm RM 200++..normal price dlm RM 400++..kalo time mahal, RM800 pon ade..but still cheaper than MAS Deris Jale tu...penginapan and pengangkutan percuma..xkira berapa malam..dtg ajele....

Nadiah Suhaidi said...

cantek gambo pemandangan kat blkg ko zulbo..fuh!

M-Z-R said...

nad, fyi kat blakang tu ialah puncak gunung kinabalu..mmg cantik gler!ko pegila Kinabalu, gerenti xrugi!

Unknown said...

happy 1st anniversary...

hahaha.. memang tak leh lupa tarikh mendaratnya kita di Labuan.

hahaha.. baru setahun, kalau nak lawan sifu, ada 6 tahun lagi... lama gak tue..

abahfateh

M-Z-R said...

abahfateh, lame tu 7tahun disini. pastinya anda sudah bosan..

if nak stay 7tahun, sempat lagi carik satu kete...civic or accord kee...wakakaka...

anyway, I'll back to semenanjung once get promoted at least one step further from now.

Mudah2han ada rezeki di Labuan